O poveste despre valori fundamentale
Poate ati tot auzit despre faptul ca valorile pe care o persoana sau o organizatie le are sunt cele mai importante trasaturi ale ei, ii formeaza identitatea si in caz de criza raportarea la ele poate ajuta traversarea perioadei dificile.
Gasiti mai jos o poveste draguta despre valori….
„Am lucrat la un moment dat cu o companie aeriană care era de-a dreptul fanatică în privinţa propriei culturi organizaţionale. Aveau trei valori de bază, dintre care una viza simţul umorului.
Dovada că valoarea respectivă este cu adevărat fundamentală este, de exemplu, faptul că nu vor angaja niciodată pe nimeni, la nici un nivel, care nu are simţul umorului, raportat la propria persoană, dar şi la viaţă, în general. Merg chiar atât de departe încât încurajează si apără gesturile amuzante ale angajaţilor chiar si în ocaziile rare când un client nu gustă acel tip de umor.
De pildă, o clientă fidelă a companiei a scris către conducere o scrisoare în care se plângea că un însoţitor de zbor făcuse glume în timpul verificărilor de siguranţă dinaintea decolării. Persoana în cauză fusese deranjată de faptul că însoţitorul de zbor încerca să fie amuzant atunci când vorbea despre lucruri atât de serioase şi de importante cum sunt măsurile de siguranţă.
Cei mai mulţi CEO ar fi răspuns reclamaţiei mulţumind clientei pentru timpul acordat şi pentru loialitatea faţă de companie, asigurând-o că siguranţa este într-adevar importantă pentru organizaţie. Apoi ar fi promis să cerceteze situaţia, pentru a se asigura că însotitorul de zbor îşi va remedia comportamentul şi nu va mai ofensa şi alţi pasageri care nu gustă glumele lui. Această abordare ar fi fost rezonabilă, cred, dacă printre valorile fundamentale ale organizaţiei nu s-ar fi numărat şi simţul umorului.
Conducerea acestei companii a avut însă o abordare diferită. în loc să se scuze fată de clientă si in loc să-i ceară angajatului să-şi modereze comportamentul i-a răspuns doamnei printr-un bilet scurt: „Vă vom duce lipsa”. Nu cred că se mai îndoieşte cineva că una dintre valorile fundamentale ale companiei este simţul umorului.
(Puteţi sta liniştiţi, la fel ca toate companiile aeriene si aceasta acordă o foarte mare importanţă măsurilor de siguranţă.)”
Sursa: Avantajul, autor Patrick Lencioni
E util sa iti pui intrebarea: Care sunt valorile mele?
Aceste valori fundamentale (doua-trei trasaturi comportamentale intrinseci tie) raman constante in timp, exista deja si nu pot fi inventate.
loading...
Comenteaza