Jack şi Jill
Jack şi Jill..sunt duşi într-un mall şi li se dă aceeaşi misiune: să se ducă până la Gap şi să cumpere o pereche de pantaloni.
Jack, cel care îşi fixează priorităţile cu hotărâre şi concentrare, rezolvă problema repede. După şase minute, are o pereche de pantaloni care l-au costat 33 de dolari.
Şi ce face Jill, reprezentanta sexului oarecum mai complicat, interesat de maximizare, de obţinerea a cât mai multe informaţii şi a celei mai avantajoase afaceri posibile? De cât timp are nevoie?
De trei ore şi 26 de minute!
Oricum, Jill nu s-a dus direct la Gap. Nu aceasta era misiunea ei. Ea a mers în zigzag pe la toate magazinele mallului: Macy’s, JC Penny, Sears şi aşa mai departe. In cele din urmă, a ajuns şi la Gap şi şi-a cumpărat pantalonii.
Câţi bani credeţi că a cheltuit?
Răspuns: 876 de dolari!
Prin urmare, la ce concluzii se poate ajunge din comportamentul lui Jack şi al lui Jill? Ne-am gândit mult la asta. Iată părerea noastră. Exemplul este dovada finală a faptului că bărbaţii cheltuiesc mai mulţi bani pe unitate de timp decât femeile când se duc la cumpărături – foarte eficient. Nu trebuie decât să calculaţi…
Dar această concluzie omite o idee ceva mai importantă, şi anume faptul că o mulţime de corporaţii ratează o oportunitate fabuloasă atunci când persistă în greşeala de a le trata pe femei ca şi cum ar fi nişte bărbaţi mai mici.
Extras din cartea „Revitalizarea corporatiei – Cum reusesc liderii sa produca schimbarea”, Jonas Ridderstrale si Mark Wilcox
loading...
Comenteaza