Succesul în viaţă
Viaţa se aseamănă destul de mult cu o slujbă în vânzări. A avea succes sau a eşua depinde în mare parte de abilitatea noastră de a motiva oamenii cu care interacţionăm să ne „cumpere”, dar depinde şi de ce le putem oferi.
In această slujbă, succesul şi eşecul sunt în mod esenţial o problemă de inter-relaţionare. Aici este vorba despre tipul de reacţie pe care o au faţă de noi membrii familiei, clienţii noştri, angajaţii, angajatorii, colegii de serviciu şi asociaţii. Dacă această reacţie este favorabilă, avem toate şansele să cunoaştem succesul. Dacă reacţia este nefavorabilă suntem condamnaţi.
Păcatul de moarte pe care îl săvârşim în relaţiile noastre cu ceilalţi este acela că îi considerăm pe oameni ca pe ceva de la sine înţeles. Nu depunem un efort activ şi continuu pentru a face şi a spune lucruri care să îi determine să ne placă, să creadă în noi şi să le creeze dorinţa de a lucra cu noi pentru atingerea propriilor scopuri.
Vedem tot timpul indivizi şi organizaţii ce îşi ating doar într-o mică proporţie potenţialul de a avea succes sau care eşuează în totalitate şi asta pentru simplul fapt că neglijează elementul uman, atât în viaţa de zi cu zi, cât şi în afaceri.
Ei consideră oamenii şi acţiunile lor ca fiind ceva de la sine înţeles. Şi totuşi, tocmai aceşti oameni şi reacţiile lor le determină viitorul.
Sursa: John Maxwell, Câstigă cu oamenii
loading...
Comenteaza