Reguli de management

March 31st, 2013

Reguli de managementPrima regula a managementului: nu iti trimite ratele la scoala de vulturi. De ce?

Pentru ca nu va functiona. Oamenii buni se descopera, nu se schimba. Daca vrei oameni buni, oameni motivati, trebuie sa ii gasesti, nu sa ii schimbi, nu sa ii motivezi.  Pentru ca, sa fim sinceri! Ratele nu trebuie sa fie vulturi, nici nu vor sa devina vulturi. Ele sunt ceea ce trebuie sa fie.

Leadershipul inseamna sa pui oamenii la locul potrivit pentru a putea avea succes. Ca lider, trebuie sa iti cunosti si sa iti pretuiesti oamenii pentru ceea ce sunt si sa ii lasi sa lucreze conform punctelor lor forte.

Iata o poveste care sustine acest principiu:

„Odată ca niciodată, animalele au hotărât că ar trebui să facă ceva semnificativ pentru a întâmpina problemele lumii noi. Aşa că au înfiinţat o şcoală.

Au adoptat un program de activităţi care includea alergatul, căţăratul, înotul şi zborul. Pentru a fi mai uşor de aplicat, toate animalele şi-au luat toate cursurile.

Raţa era foarte bună la înot. De fapt, era mai bună decât instructorul ei! Totuşi, lua doar note mici la zbor şi se descurca foarte prost la alergat. De vreme ce alerga atât de încet, a fost nevoită să renunţe la înot şi să facă ore suplimentare pentru a exersa alergatul. Acest lucru i-a rănit foarte tare labele şi a devenit mediocră la înot. Insă „mediocru” era ceva acceptabil, aşa că nimeni nu şi-a făcut probleme din această cauză – în afară de raţă.

Iepurele a început ca fiind primul din clasă la alergat, dar a căpătat o contracţie nervoasă la muşchii piciorului deoarece avea atât de mult de recuperat la înot.

Veveriţa era foarte bună la căţărat, dar întâmpina tot timpul neplăceri la ora de zbor, deoarece profesorul o punea să înceapă de la sol, nu din vârful copacului. A început să sufere de cârcei din cauza epuizării, aşa că a luat doar 5 la căţărat şi un 4 la alergat.

Vulturul era un elev problemă şi a fost sever pedepsit pentru nonconformism. La orele de căţărat, ajungea primul în vârf, dar insista să o facă zburând!”

 Toţi oamenii au puncte forte pe care le pot folosi pentru a aduce o contribuţie. Oamenii de succes şi-au descoperit nişa. Liderii de succes îşi ajută oamenii să le descopere pe ale lor. E bine să fi provocat de alţii să ieşi din zona ta de confort, însă niciodată din cea de competenţă. Dacă oamenii ies din zona de competenţă, curând nu vor mai fi în nici un fel de zonă – nici de confort, nici de competenţă, nici de eficienţă.

Sursa: John Maxwell, Leadership de aur

GD Star Rating
loading...
Reguli de management, 10.0 out of 10 based on 3 ratings

Comenteaza

Nume (obligatoriu)

Email (obligatoriu)

Website


This blog is kept spam free by WP-SpamFree.